Με πολιτική τους επιλογή οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ το 2012, παραχώρησαν αποκλειστικά σε Ιδιώτες Εργολάβους τις υποστηρικτικές Υπηρεσίες στα Νοσοκομεία, καταργώντας σχεδόν το σύνολο των Οργανικών Θέσεων (95%) των Υπηρεσιών από αυτά.
Μία από τις Εμβληματικές Παρεμβάσεις της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ στην Υγεία, ήταν η έξωση των Εργολάβων από τα Νοσοκομεία, και η αντικατάσταση του εργασιακού Μεσαίωνα, με Ατομικές Συμβάσεις Εργασίας των εργαζομένων. Απόφαση πλήρως συμβατή με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο για την ανάθεση των υπηρεσιών καθαριότητας, με ταυτόχρονη απόρριψη
οριστικά των αιτήσεων αναστολών, που τότε είχαν καταθέσει οι εργολάβοι.
Ως αποτέλεσμα της απόφασης αυτής, οι εργαζόμενοι με Συμβάσεις Ορισμένου Χρόνου, (ΣΟΧ) απέκτησαν αξιοπρεπείς μισθούς, οι αποδοχές τους αυξήθηκαν πάνω από 250-300€ μηνιαίως, απέκτησαν ανθρώπινο ωράριο εργασίας, με πληρωμένες υπερωρίες και Εξαιρέσιμα.
Ακόμη και σε επίπεδο «κόστος- οφέλους» που είναι η σημαία των νεοφιλελέυθερων τεχνοκρατών, το Δημόσιο αποδείχτηκε πιο οικονομικό και με περισσότερες δυνατότητες εξυπηρέτησης των Πολιτών, καθώς σε πάνω από 70 Νοσοκομεία της Χώρας που υπογράφτηκαν ατομικές συμβάσεις εργασίας με τους εργαζόμενους, έμεινε ως παρακαταθήκη το όφελος των 70.000.000€ ανά έτος για το Δημόσιο Ταμείο.
Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, από την αρχή έδειξε τις προθέσεις της. Τον Σεπτέμβριο του 2019, άλλαξε το όριο (από 2 χρόνια σε 1) για τις ΣΟΧ (Ατομικές Συμβάσεις Εργασίας – Συμβάσεις Ορισμένου Χρόνου).και παρά τις δεσμεύσεις του Υφυπουργού Υγείας κ. Κοντοζαμάνη, δεν επέκτεινε το θεσμικό Πλαίσιο των Ατομικών Συμβάσεων.
Αναντίστοιχα επίσης και με
την δέσμευση του Υπουργού Υγείας κ. Πλεύρη σε επίκαιρη ερώτηση το 2022
στη Βουλή, ότι θα πρέπει οι διοικήσεις των Νοσοκομείων να παρουσιάσουν
Οικονομοτεχνικές μελέτες που να αποδεικνύουν ότι το κόστος του Εργολάβου
είναι μικρότερο για το Δημόσιο, από το καθεστώς των εργαζομένων με
συμβάσεις, η Διοίκηση του Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης, προχωράει σε υπογραφή
σύμβασης με Ιδιώτη Εργολάβο, στη βάση μιας μη επικαιροποιημένης
Περάσαν σχεδόν 3 έτη, μέχρι να αναδειχθεί, (μέσω δικαστηρίων και ενστάσεων μεταξύ των επίδοξων εργολάβων), ο ανάδοχος, ο οποίος θα υπογράψει στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα την σύμβαση, η οποία πρόκρινε την ιδιωτικοποίηση, με επιχείρημα το "όφελος" λίγων χιλιάδων ευρώ, έναντι της συνέχισης της εργασιακής κανονικότητας και των Ατομικών Συμβάσεων Εργασίας, με μόλις 72 πλέον εργολαβικούς απασχολούμενους (έναντι των 99 της προτεραίας κατάστασης), με υποπληρωμένο 8ωρο των εργολαβικών εργαζομένων, έναντι, του προφανώς καλύτερα αμειβομένου 6ωρου για τους τους εργαζόμενους με ατομικές συμβάσεις εργασίας.
Αυτό
πρακτικά σημαίνει ότι οι 99 περίπου εργαζόμενοι, υψηλής εξειδίκευσης με
ατομικές συμβάσεις εργασίας που εργάζονται σήμερα στο Π.Γ.Ν.
Αλεξανδρούπολης, ΑΠΟΛΥΟΝΤΑΙ,
Είναι σίγουρο ότι μετά την υπογραφή της σύμβασης από τον εργολάβο, θα ζητηθεί αναπροσαρμογή έως και 50% προς τα πάνω της αμοιβής του, λόγω της ακρίβειας στα κόστη υλικών και του πληθωρισμού, οπότε και με καθαρά οικονομικά κριτήρια, η εργολαβία καθίσταται ακριβότερη των Ατομικών Συμβάσεων και οικονομικά ασύμφορη για το Δημόσιο Συμφέρον!
Η διασφάλιση του Δημόσιου και του Κοινωνικού Συμφέροντος αποτελούν ευθύνη της κυβέρνησης και όσων λαμβάνουν τις σχετικές αποφάσεις. Tα ερωτήματα λοιπόν είναι αμείλικτα.
Με ποιο επιχείρημα και μάλιστα χωρίς να υπάρχει επικαιροποιημένη οικονομοτεχνική μελέτη, επανέρχονται οι εργολάβοι στα Νοσοκομεία, όταν αποδεδειγμένα παρέχουν ακριβότερες υπηρεσίες και με χειρότερες σχέσεις εργασίας και αμοιβής για τους εργαζόμενους;
Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ΕΒΡΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου