Δευτέρα 31 Ιουλίου 2023

Ποια είναι η ιστο­ρία της με­σαί­ας τά­ξης στη Δύ­ση με­τά τον Β Πα­γκό­σμιο Πό­λε­μο; Ποια η σχέ­ση της με την κα­τα­νά­λω­ση, τον ατο­μι­κι­σμό και τη χει­ρα­φέ­τη­ση; Με ποι­ον τρό­πο φτά­σα­με στην παν­θο­μο­λο­γού­με­νη πλέ­ον υπαρ­ξι­α­κή της κρί­ση; Ποια η ιστο­ρι­κή πο­ρεία των με­σαί­ων στρω­μά­των στην Ελ­λά­δα από τη δε­κα­ε­τία του 60 και με­τά;=Από τις εκδόσεις ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ!

Ποια είναι η ιστο­ρία της με­σαί­ας τά­ξης στη Δύ­ση με­τά τον Β Πα­γκό­σμιο Πό­λε­μο; Ποια η σχέ­ση της με την κα­τα­νά­λω­ση, τον ατο­μι­κι­σμό και τη χει­ρα­φέ­τη­ση; Με ποι­ον τρό­πο φτά­σα­με στην παν­θο­μο­λο­γού­με­νη πλέ­ον υπαρ­ξι­α­κή της κρί­ση; Ποια η ιστο­ρι­κή πο­ρεία των με­σαί­ων στρω­μά­των στην Ελ­λά­δα από τη δε­κα­ε­τία του 60 και με­τά; Μέ­σα από ποι­ες εμπει­ρί­ες συ­νά­φθη­κε το κοι­νω­νι­κό συμ­βό­λαιο της με­τα­πο­λι­τευ­τι­κής με­σαί­ας τά­ξης; Πώς γί­νε­ται η ελ­λη­νι­κή οικο­γέ­νεια να είναι ταυ­τό­χρο­να ο βι­ό­το­πος και η κα­τα­δί­κη της; Υπάρ­χει ακό­μα κά­ποια ταυ­τό­τη­τα με­σαί­ων στρω­μά­των στη χώ­ρα μας ή πλέ­ον έχουν δι­α­σπα­στεί σε αντί­πα­λες μι­κρό-κοι­νό­τη­τες αν­θρώ­πων οι οποίοι με δυ­σκο­λία συ­νυ­πάρ­χουν σή­με­ρα στους τό­πους της κοι­νω­νι­κής και συ­ναι­σθη­μα­τι­κής ερή­μω­σης; Η κρί­ση της παν­δη­μί­ας θα επι­κυ­ρώ­σει τις ανι­σό­τη­τες που δι­έ­πουν τις σχέ­σεις των με­λών της πα­λι­άς με­σαί­ας τά­ξης στην Ελ­λά­δα ή μή­πως θα απο­δει­χτεί ευκαι­ρία για μια νέα κοι­νω­νι­κή και πο­λι­τι­σμι­κή σύ­γκλι­ση;

Αυτά είναι με­ρι­κά από τα ερω­τή­μα­τα που θέ­τει και πα­σχί­ζει να απα­ντή­σει αυτό το βι­βλίο.


Το βι­βλίο τι­μή­θη­κε με το «Κρα­τι­κό Βρα­βείο Δο­κι­μίου - Κρι­τι­κής 2022».



Ο Πα­να­γής Πα­να­γι­ω­τό­που­λος γεν­νή­θη­κε το 1971. Το 1993 απο­φοί­τη­σε από το Τμή­μα Πο­λι­τι­κής Επι­στή­μης και Δη­μό­σι­ας

Δι­οί­κη­σης του Εθνι­κού και Κα­πο­δι­στρι­α­κού Πα­νε­πι­στη­μίου Αθη­νών. Το 1994 ολο­κλή­ρω­σε τις με­τα­πτυ­χι­α­κές του σπου­δές στην École des Hautes Études en Sciences Sociales στο Πα­ρί­σι και έλα­βε το δι­δα­κτο­ρι­κό του δί­πλω­μα από το Πα­νε­πι­στή­μιο Paris X Nanterre

το 2000. Από το 2000 μέ­χρι το 2007 υπη­ρέ­τη­σε στο Τμή­μα Πο­λι­τι­κών Επι­στη­μών του Αρι­στο­τε­λείου Πα­νε­πι­στη­μίου Θεσ­σα­λο­νί­κης και από τό­τε υπη­ρε­τεί στο Τμή­μα Πο­λι­τι­κής Επι­στή­μης και Δη­μό­σι­ας Δι­οί­κη­σης του Εθνι­κού και Κα­πο­δι­στρι­α­κού Πα­νε­πι­στη­μίου Αθη­νών του οποίου είναι σή­με­ρα Ανα­πλη­ρω­τής Κα­θη­γη­τής. Είναι συγ­γρα­φέ­ας των βι­βλί­ων Το γε­γο­νός. Βα­ναυ­σό­τη­τα, πό­λε­μος και πο­λι­τι­κή με­τά την 11η Σε­πτεμ­βρίου (Εκ­δό­σεις Βι­βλι­ό­ρα­μα, 2003) και Τε­χνο­λο­γι­κές κα­τα­στρο­φές και πο­λι­τι­κές του­κιν­δύ­νου. Πα­λιν­δρο­μή­σεις του κοι­νω­νι­κού εκ­συγ­χρο­νι­σμού στην Ελ­λά­δα, 1947-2000 (Εκ­δό­σεις Πό­λις, 2013). Έχει επι­με­λη­θεί και συμ­με­τά­σχει σε συλ­λο­γι­κές εκ­δό­σεις στην Ελ­λά­δα και το εξω­τε­ρι­κό. Με­τα­ξύ των άλ­λων έχει επι­με­λη­θεί με τον Βα­σί­λη Βαμ­βα­κά το λε­ξι­κό Η Ελ­λά­δα στη δε­κα­ε­τία του '80 (Εκ­δό­σεις Επί­κε­ντρο, 2014) και με τον Δη­μή­τρη Σω­τη­ρό­που­λο το Political and Cultural Aspects of Greek Exoticism (Palgrave Macmillan, 2020). Μα­ζί με τον Βα­σί­λη Βαμ­βα­κά είχε την επι­στη­μο­νι­κή ευθύ­νη και την επι­μέ­λεια της έκ­θε­σης «GR80s. Η Ελ­λά­δα του Ογδό­ντα».



«Δεν είναι βι­βλίο. Είναι κα­θρέ­φτης.» — Χρή­στος Χω­με­νί­δης

«Έχου­με έτσι μια αφή­γη­ση, μια πρό­ζα όπου ανα­δει­κνύ­ο­νται κομ­βι­κά πε­ρά­σμα­τα στη δι­α­μόρ­φω­ση της ελ­λη­νι­κής με­σαί­ας τά­ξης: η ιστο­ρία της, τα οικο­γε­νει­α­κά της πρω­τό­κολ­λα, η πο­λι­τι­κή οικο­νο­μία των υλι­κών της προσ­δο­κι­ών και η ψυ­χι­κή οικο­νο­μία των φό­βων της.» — Νι­κό­λας Σε­βα­στά­κης, Bookpress.gr

«Το βι­βλίο έρ­χε­ται να με­λε­τή­σει και να ανα­με­τρη­θεί με ένα φά­ντα­σμα των κοι­νω­νι­κών επι­στη­μών.» — Βα­σί­λης Βαμ­βα­κάς, The Books Journal

«Το βι­βλίο-βί­βλος της γε­νι­άς σου, της γε­νι­άς των γο­νι­ών σου και της χώ­ρας σου» — Δή­μη­τρα Γκρους, Athens Voice

«Η με­λέ­τη του μοι­ά­ζει με μα­γνη­τι­κή το­μο­γρα­φία.» — Κα­τε­ρί­να Δα­φέρ­μου, mononews.gr

«Νι­ώ­θεις ότι δι­α­τυ­πώ­νει μια ασχη­μά­τι­στη ιδέα που σε βα­σά­νι­ζε, μοι­ά­ζει να σε οδη­γεί σε ένα νό­η­μα που δυ­σκο­λευ­ό­ταν να μορ­φο­ποι­η­θεί μέ­σα σου, έχεις την αίσθη­ση ότι ξα­να­ζείς όλες εκεί­νες τις ση­μα­ντι­κές αλ­λα­γές που βί­ω­σες στη ζωή σου.» — Ξε­νο­φών Mπρου­ντζά­κης, Το Πο­ντί­κι

«Ο ανα­γνώ­στης δεν ανα­κα­λύ­πτει απλά μία επι­πλέ­ον κοι­νω­νι­ο­λο­γι­κή εξή­γη­ση, αλ­λά γί­νε­ται ο ίδι­ος πρω­τα­γω­νι­στής αυτής της με­λέ­της» — Θε­ο­δώ­ρα Αγ­γε­λο­πού­λου, offlinepost .gr

«Τώ­ρα πια η ελ­λη­νι­κή βι­βλι­ο­γρα­φία δι­α­θέ­τει το magnum opus σχε­τι­κά με τη με­σαία τά­ξη, τις όψεις, τις εκ­δο­χές, τις εκ­φο­ρές, τις αντι­φά­σεις, τις δι­α­στρω­μα­τώ­σεις, τις αισθη­τι­κές ταυ­τό­τη­τες, τους φό­βους και τις προσ­δο­κί­ες της.» — Ευάγ­γε­λος Βε­νι­ζέ­λος, Athens Voice

«Στην ερ­μη­νεία αυτή ανι­χνεύω τη γέ­φυ­ρα ανά­με­σα στον έξω και στον μέ­σα κό­σμο. Το ση­μείο το­μής ανά­με­σα στην πο­λυ­κα­τοι­κία και στην κοι­νω­νία.» — Μα­ρία Κα­τσου­νά­κη, H Κα­θη­με­ρι­νή

«Αγκα­λι­ά­ζει κά­θε εκ­δή­λω­ση αυτής της τά­ξης κι εν συ­νε­χεία την κα­τα­γρά­φει/ανα­τέ­μνει με σχο­λα­στι­κή ακρί­βεια» — Πέ­τρος Τα­τσό­που­λος, Τα Νέα

«Δι­α­γνω­στι­κή σα­φή­νεια το­μο­γρα­φί­ας υψη­λής ευκρί­νει­ας» — Γι­ώρ­γος Παπ­πάς, amagi.gr

«Μία σε βά­θος κοι­νω­νι­ο­λο­γι­κή θε­ώ­ρη­ση της πο­ρεί­ας της ελ­λη­νι­κής κοι­νω­νί­ας κα­τά τις τε­λευ­ταί­ες δε­κα­ε­τί­ες.» — Αντώ­νης Κα­ρα­μπα­τζός, Το Βή­μα

«Εμ­βλη­μα­τι­κό έρ­γο […] πο­λυ­ε­πί­πε­δο, δι­α­νο­η­τι­κά προ­κλη­τι­κό, πυ­κνό και κα­ται­γι­στι­κό.» — Στέ­φα­νος Κα­βαλ­λι­ε­ρά­κης, Lifo

«Ένα έρ­γο που θα γί­νει ση­μείο ανα­φο­ράς» — Γι­άν­νης Χα­ρα­λα­μπί­δης, liberal.gr

«Ένα οξυ­δερ­κές ερ­μη­νευ­τι­κό εγ­χεί­ρη­μα, μια ιστο­ρία συ­ναι­σθη­μά­των […] Δι­α­βά­ζε­ται και ως συλ­λο­γι­κή αυτο­βι­ο­γρα­φία μας.» — Αγ­γε­λι­κή Γα­ζή, Επι­θε­ώ­ρη­ση Κοι­νω­νι­κών Ερευ­νών

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου