Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΑΠΑΘΑΝΑΚΗ

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ -ΘΡΑΚΗΣ


Αγαπητέ Πρόεδρε,


Σας υποβάλλω την παραίτησή μου τόσο για προσωπικούς όσο κυρίως για πολιτικούς λόγους.
Η συμμετοχή μου στο πρώτο αιρετό Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, παρά τα ποικίλα προβλήματα και δυσκολίες, ήταν μια τιμή και συνάμα θετική εμπειρία στη ζωή μου.
Απευθυνόμενος προς όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσές μου όλων των πτερύγων και παρατάξεων εύχομαι καλή δύναμη στο πολύ δύσκολο έργο που επωμίζεστε υπό το βάρος μιας πρωτοφανούς κοινωνικής, οικονομικής, πολιτιστικής και εθνικής κρίσης και της έκρηξης των περιφερειακών κοινωνικών ανισοτήτων, με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης να είναι διαρκώς αρνητικός πρωταγωνιστής και να καταλαμβάνει μια από τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των περιφερειών της Ευρώπης.
Η απόφασή μου είναι ένας άλλος τρόπος, ο δικός μου δρόμος για τα όσα υπερασπίστηκα στην προσωπική και πολιτική μου διαδρομή.
Έχοντας βιώσει την απογείωση ενός φαύλου και λαϊκιστικού καθεστώτος που οδήγησε τη χώρα στην κατάρρευση και το λαό μας στην απόγνωση, το να απαντήσουμε ξανά με λαϊκισμό και κυνικό αμοραλισμό, θα είναι ο τέλειος αναχρονισμός, η απόλυτη τραγωδία.
Μοναδικό μας καταφύγιο στους δύσκολους και ταραγμένους καιρούς είναι η δημοκρατία, η ανοχή στη διαφορετικότητα και την άλλη άποψη, ο ανοιχτός και δημόσιος διάλογος, η διαρκής επώδυνη και ταυτόχρονα ελπιδοφόρα άσκηση στη δημοκρατία. Μια βιώσιμη κουλτούρα πολιτισμού και αλληλεγγύης ως αναγκαίας συνθήκης για το modus vivendi λαών και πολιτισμών στην Ευρώπη και σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Αυτή θα πρέπει να είναι η δική μας, η ελληνική απάντηση και πρόταση για ένα ΔΙΑΠΛΑΝΗΤΙΚΟ NEW DEAL ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.
Η απόφασή μου να παραιτηθώ σηματοδοτεί μια νέα εκκίνηση τόσο σε προσωπικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Ήμουν και θα είμαι παρών στα κοινωνικά και πολιτικά κινήματα, στην πραγματική κοινωνία. Εκεί ενδεχόμενα να συναντηθούμε ή να συγκρουστούμε με όρους δημοκρατίας και πλουραλισμού. Για να γυρίσει ο ήλιος.
Για να αλλάξουν τα πράγματα. Για να βρούμε και πάλι το νόημα των λέξεων, τη δύναμη και την αλήθεια των επιχειρημάτων, των ιδεών, των προτάσεων. Για να ανακαλύψουμε την πολιτική ως δυνατότητα της κοινωνίας των πολιτών και όχι των παρακμιακών μηχανισμών εξουσίας.


Νέα Ορεστιάδα, 8 Αυγούστου 2012

Με Εκτίμηση


Σταύρος Παπαθανάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου