Εικόνα κατάρρευσης παρουσιάζει το παραδοσιακό ξύλινο κτίριο του σιδηροδρομικού σταθμού του Πυθίου και πολλοί οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν για μια ανεπανόρθωτη καταστροφή του μνημείου νεότερης κληρονομιάς, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού. Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδικός για να καταλάβει ακόμη και από τις φωτογραφίες ότι το μνημείο πέρα από την εικόνα εγκατάλειψης και κατάρρευσης κινδυνεύει να υποστεί μεγάλη ζημιά, αφού δεν φυλάσσεται και το παράδειγμα του παλιού ξύλινου σταθμού της Νέας Ορεστιάδας, που καταστράφηκε ολοσχερώς από πυρκαγιά, θα πρέπει να προβληματίσει σύμπασα την αυτοδιοικητική και πολιτική εκπροσώπηση της περιοχής και του Υπουργείου Μεταφορών. Θα πρέπει να θυμίσω στους αναγνώστες μας ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Αθανάσιο Σχίζα είχε δεσμευτεί για την αναπαλαίωση του. Το θέμα προχώρησε στο πρώτο στάδιο της προμελέτης και υπολείπονται τα επόμενα στάδια, η μελέτη και τα τεύχη δημοπράττησης. Στο μεταξύ έχουν γίνει εκλογές και έχουμε άλλη διοίκηση στη ΓΑΙΑΟΣΕ και νέο υπουργό Μεταφορών, τον βουλευτή Σερρών Κώστα Καραμανλή. Το θέμα το γνωρίζουν οι παλιοί και νέοι βουλευτές του Έβρου, η Τοπική Αυτοδοίκηση Πρώτου και Δεύτερου Βαθμού, ο Δήμος Διδυμοτείχου και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Βέβαια υπάρχει το θέμα της αξιοποίησης όλου του συγκροτήματος των παραδοσιακών κτιρίων του πιο κοσμοπολίτικου σιδηροδρομικού σταθμού της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, αφού ως γνωστόν ήταν ένας βασικός σταθμός ανεφοδιασμού του περίφημου Orient Express κι ένα από τα κτίρια του ήταν αποκλειστικά για χρήση των V.I.P. για τις πολλές ώρες παραμονής τους στο Πύθιο. Ένα ιδιαίτερο σιδηροδρομικό, ιστορικό και πολιτιστικό κεφάλαιο, που θα πρέπει να διαφυλαχθεί, να αναδειχθεί και κυρίως να αξιοποιηθεί!
Σταύρος Γ.Παπαθανάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου