Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Ποιους ενόχλησε η παρουσία της Εύης Ορφανού δίπλα στον πρώην αν.υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη και τι απαντά η ίδια στους επικριτές και τους ψιθυριστές για την κοινωνική και πολιτική της δράση!





Αγαπητοί συμπολίτες και φίλοι,
Ως Πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών Ν. Έβρου «Μαζί για Ζωή», αλλά και ως μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Έβρου, επιθυμώ να εκφράσω την λύπη μου για τα λόγια που ακούστηκαν σε βάρος μου με την κατηγορία, όπως ειπώθηκε, ότι ως πρόσωπο και Πρόεδρος του Συλλόγου, «δε δικαιούμαι να έχω πολιτική άποψη».
Αλήθεια, γιατί άραγε; Από πού προκύπτει ΣΑΦΩΣ ότι μία Πρόεδρος Συλλόγου Καρκινοπαθών ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να έχει πολιτική άποψη και ταυτότητα; Μήπως το ίδιο δε συμβαίνει με δεκάδες ιατρούς της χώρας μας, που συνδυάζουν την ιατρική τους ιδιότητα με βουλευτική ή άλλη πολιτική πορεία (πχ, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση); Ή και άλλους επαγγελματίες στο χώρο της Υγείας, που επίσης δραστηριοποιούνται και στην πολιτική;
Προφανώς, ΤΟ ΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΑΙΡΕΙ ΤΟ ΑΛΛΟ. Γιατί ΑΥΤΟ θεωρείται δεδομένο για τους άλλους – ενώ η δική μου παράλληλη ενασχόληση με θέματα Υγείας και την πολιτική αποτελεί πράξη προς σχολιασμό;
Αυτό που θα ήταν πράγματι αξιοκατάκριτο, θα ήταν η μία ιδιότητα να αποτελεί αντικείμενο εκμετάλλευσης και προώθησης της άλλης (ιδίως, όταν αυτό γίνεται και με μη θεμιτά μέσα). ‘Όμως, δηλώνω ευθαρσώς ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ χρησιμοποίησα την ιδιότητά μου ως Πρόεδρος προς ΑΘΕΜΙΤΗ προώθηση των πολιτικών μου δραστηριοτήτων. ΠΡΟΚΑΛΩ οποιονδήποτε να ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ το αντίθετο, με σαφή και τεκμηριωμένα επιχειρήματα – αλλιώς, η ανωτέρω κριτική εκφυλίζεται σε κοινή λασπολογία.
Καθιστώ σαφές και θεωρώ αυτονόητο ότι αποτελεί συνταγματικό μου δικαίωμα και δημοκρατικό καθήκον να είμαι ενεργό μέλος πολιτικού κόμματος (εφόσον αυτό αποτελεί προσωπική μου επιλογή και κινείται πάντα μέσα σε νόμιμα πλαίσια).
Υπό το πρίσμα αυτό, μην κρύβοντας ΠΟΤΕ μου την πολιτική μου ταυτότητα, έθεσα υποψηφιότητα και εκλέχθηκα δύο φορές παμψηφεί Πρόεδρος του Συλλόγου Καρκινοπαθών και Σπανίων Παθήσεων Νομού Έβρου «Μαζί για Ζωή». Δεν έκρυψα ποτέ ποια είμαι – και έχω την τιμή τα Μέλη του Συλλόγου να με περιβάλλουν με αμέριστη εμπιστοσύνη (ανεξάρτητα από τις όποιες πολιτικές και ιδεολογικές μας διαφορές)!
Για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, λοιπόν, καλύτερα:
Στην Ορεστιάδα ήρθα με την οικογένειά μου πριν από 5 χρόνια, σε μία πόλη όπου δεν γνωρίζαμε κανέναν. Εδώ οι άνθρωποι με αγκάλιασαν γιατί, με αφορμή προσωπικό μου πρόβλημα υγείας, δραστηριοποιήθηκα σε ένα χώρο όπου πριν δεν υπήρχε σημαντική δημόσια κουβέντα και επαρκής κινητοποίηση για την διεκδίκηση καλύτερων συνθηκών υγείας για τους ευάλωτους κατοίκους της, ιδίως αυτούς που δεν είχαν κανέναν τρόπο να εκφραστούν. Αγάπησα και εγώ τον κόσμο της περιοχής όμως και τον εμπιστεύτηκα τόσο, ώστε να εκφράζω τις πεποιθήσεις μου ανοιχτά και χωρίς φόβο.
Ατυχώς, με την χθεσινή επίσκεψη του πρώην αναπληρωτή υπουργού υγείας κ. Πολάκη στον τόπο μας, οι ψίθυροι αυτοί εντάθηκαν. Λυπηρό, γιατί φαίνεται ότι ορισμένοι προτάσσουν μία στενόμυαλη και κοντόθωρη οπτική στην κριτική τους. Διευκρινίζω λοιπόν ότι στη χθεσινή εκδήλωση συνόδεψα πράγματι τον κο Πολάκη στην επίσκεψή του στο ΓΝ Διδ/χου και στο ΚΥ Ορεστιάδας, τόσο ως Πρόεδρος του Συλλόγου (εφόσον η επίσκεψη αφορούσε δομές Δημόσιας Υγείας, για την οποία ο Σύλλογός μας διατηρεί αμέριστο ενδιαφέρον), όσο και ως μέλος του ΣΥΡΙΖΑ Έβρου, όπως είναι ήδη γνωστό – και όπως αρκετοί συμπολίτες μας είναι. Πού είναι το μεμπτό;
Σημειώνω ότι προσωπικά προσπάθησα να εφαρμόσω μία σαφή οριοθέτηση των δύο μου ιδιοτήτων (ήτοι, της δραστηριότητάς μου στο χώρο του Συλλόγου Καρκινοπαθών και της ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗΣ ενασχόλησής μου με τα κοινά). Ουδέποτε επέτρεψα στις πολιτικές και ιδεολογικές μου πεποιθήσεις να αποτελέσουν εμπόδιο στην ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΗ παροχή βοήθειας προς τον πάσχοντα συμπολίτη μας σε θέματα Υγείας.
Και στο πλαίσιο αυτό θα κινούμαι πάντα.
Οι ανωτέρω ψίθυροι και «διαμαρτυρίες» όμως προκαλούν τουλάχιστον λύπη – αλλά και κάποια εύλογα ερωτηματικά. Γιατί κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε όταν :
• Προσκάλεσα τον προσωπικό μου φίλο, καθηγητή Ορθοπεδικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και πλέον Βουλευτή ΝΔ Ευβοίας κ. Σπύρο Πνευματικό, σαν κεντρικό ομιλητή (και αυτός ανταποκρίθηκε ολόθερμα και άμεσα, τιμώντας έτσι τον τόπο μας).
• Υπό την αιγίδα της ΝΟΔΕ, πραγματοποιήσαμε εκδήλωση με τον Αναπληρωτή Γραμματέα Ποιότητας Ζωής ιατρό Ουρολόγο κ. Χρήστο Λεβέντη για την Δωρεά του Μυελού των Οστών.
• Με την κινητοποίηση όλων των δυνάμεων του τόπου μας, χωρίς απόχρωση, απαιτήσαμε και κερδίσαμε την εγκατάσταση της Παν. Πλαστικής Χειρουργικής στο ΠΓΝ Αλεξ/πολης, και μάλιστα χωρίς να σταματήσουμε έως σήμερα (γιατί η σημερινή Διοίκηση του νοσοκομείου δεν έχει προχωρήσει στην εγκατάσταση παρά την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ τον Οκτώβριο του 2019).
• Δώσαμε μεγάλη μάχη να κρατήσουμε τα αιμοληπτήρια ανοιχτά όταν ο ίδιος ο Ιατρικός Σύλλογος γνωμοδότησε για το κλείσιμό τους (και έχουμε ευχαριστήσει δημόσια τον νυν Υπουργό Υγείας κ. Βασίλη Κικίλια για τη συμπαράστασή του).
• Διαπραγματευτήκαμε με το Διαγνωστικό Κέντρο «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ» για έκπτωση στην συμμετοχή των Μελών μας και μηδενική συμμετοχή για τους οικονομικά ασθενέστερους – και ευχαριστούμε θερμά το ανωτέρω Κέντρο που υλοποίησε πρόθυμα το αίτημά μας.
• Πληρώσαμε σημαντικά ποσά σε λογαριασμούς ρεύματος, για να μην κοπεί το ρεύμα σε ευάλωτες οικογένειες. Πληρώσαμε για καυσόξυλα και πετρέλαιο και δώσαμε οικονομικό βοήθημα σε ανθρώπους που βρίσκονται σε άθλια οικονομική κατάσταση. Αγοράσαμε τρόφιμα για αυτούς που στερούνται των βασικών και αναγκαίων αγαθών.
• Στηρίξαμε έμπρακτα με υλικά το Νοσοκομείο Διδυμοτείχου, το ΚΥ Ορεστιάδας και ΚΥ Δικαίων, δίνοντας μεγάλα ποσά (για τα δεδομένα του Συλλόγου μας) για την βελτίωση των παροχών Υπηρεσιών Υγείας του τόπου. Παρείχαμε 300 σετ σεντόνια στην Μεραρχία όταν μας ζητήθηκαν.
• Αγοράσαμε τρόφιμα για τα Σώματα Ασφαλείας στα Ελληνοτουρκικά Σύνορα όταν έγιναν τα επεισόδια. Ήμασταν εκεί στην πρώτη γραμμή προς συμπαράστασή τους – και είμαστε υπερήφανοι για αυτό!
• Καταλάβαμε θέση στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας, και δώσαμε φωνή στην Περιφέρεια.
• Κάναμε αμέτρητα τηλεφωνήματα σε Ιατρούς και θεσμούς για να φέρουμε αυτά τα αποτελέσματα.
Έργα που υλοποιήσαμε σε 2,5 χρόνια μόνο. Διαθέσαμε το προσωπικό μας χρόνο, ως Εθελοντές, χωρίς καμία αμοιβή, υπό συνθήκες δύσκολες και μαχόμενοι για το κάθε ευρώ σα συνδρομή από εσάς, χωρίς καμία κρατική βοήθεια ή τη βοήθεια της αυτοδιοίκησης.
Σε όλα τα παραπάνω επιτεύγματα δεν είδα, ούτε άκουσα να επαναστατεί κανείς. Και πιστεύω ακράδαντα, δικαίως!
Εν κατακλείδι και σε συνέπεια με όλα τα ανωτέρω:
Δηλώνω ότι θα συνεχίσω την ενεργή δράση μου σε αμφότερους τους τομείς που με απασχολούν δηλ. στην προαγωγή των Υπηρεσιών Υγείας στους συμπολίτες μας και ιδιαίτερα, στους καρκινοπαθείς συμπολίτες μας, αφενός· και ταυτόχρονα, την θεμιτή και έννομη δράση μου στον πολιτικό χώρο που έχω (και με έχει) επιλέξει, αφετέρου.
Όλα αυτά, παρά τα προσωπικά προβλήματα υγείας που με ταλανίζουν, θέτοντας τον εαυτό μου πάντοτε στην καλόπιστη κρίση των μελών του Συλλόγου μας από τη μία και των συμπολιτών μου, από την άλλη – αλλά πάντα με αίσθημα ευθύνης, δικαιοσύνης και αντικειμενικότητας!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου