Σιδηρόδρομος στη Βόρεια Εύβοια;
Διαβάζω για προσπάθεια ολιστικής προσέγγισης στο σχεδιασμό ανασυγκρότησης της Βόρειας Εύβοιας, μετά τις φωτιές του καλοκαιριού. Χαίρομαι, που το θέμα φαίνεται να κρατιέται (ακόμα;) μακριά από τον άγριο κόσμο της κομματικής αντιπαράθεσης. Βρίσκω το πείραμα πολύ ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στις δέκα (10) επί μέρους μελέτες, περιλαμβάνεται και μία οδοποιίας.
Εδώ και 50 χρόνια το παγκόσμια πανίσχυρο lobby του αυτοκινήτου (βιομηχανία, ανταλλακτικά, εμπόριο, συνεργεία, καύσιμα, οδοποιία) επέβαλε τα δημόσια έργα της χώρας να είναι σχεδόν αποκλειστικά έργα αυτοκινήτου. Σχεδόν κλείσαμε τα μάτια στο σιδηρόδρομο και τον καταδικάσαμε σε μαρασμό. Τα αποτελέσματα για την οικονομία και το περιβάλλον ήταν / είναι ολέθρια.
Αλλά και με τα έργα του αυτοκινήτου κάναμε χοντράδες. Με την Αττική Οδό, δώσαμε πρώτα παραχώρηση για μόνο αυτοκινητόδρομο και μετά διαπραγματευθήκαμε με τον παραχωρησιούχο παρεμβολή σιδηροδρομικής γραμμής! Στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου δεν συμπεριλάβαμε, έστω μόνο μελέτη πρόβλεψης μελλοντικής ενσωμάτωσης σιδηροδρομικής γραμμής
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι περιβαλλοντικά ήπιες, συνεπώς συμβατές με την περιβαλλοντική στόχευση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από το οποίο αναμένεται να αντληθούν πόροι για την Βόρεια Εύβοια.
Προτείνω εμπλουτισμό της ολιστικής προσέγγισης, με παράλληλη μελέτη σιδηροδρομικής γραμμής από τη σημερινή τερματική στην Χαλκίδα προς τις περιοχές της Βόρειας Εύβοιας.
Σάκης Γαλιγάλης, 6944 109794, e-mail: agali15669@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου