ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΟΣΕ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΒΡΟΥ.
Την Τρίτη 26/5/20 πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα συνάντηση του Βουλευτή
Έβρου κ. Δημοσχάκη Αν. με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο
του ΟΣΕ κ. Σπηλιόπουλο Κων/νο, παρουσία και των αρμοδίων
Υπηρεσιακών Στελεχών Χρύσας Νομικού και Βασίλη
Διαμαντάκη , για ενημέρωση, συζήτηση και προώθηση θεμάτων του ΟΣΕ που
αφορούν την περιοχή του Νομού Έβρου.
Συγκεκριμένα:
Για την Σιδηροδρομική Γέφυρα Πυθίου-Τουρκίας.
Υπήρξε η ενημέρωση ότι έχουν δρομολογηθεί σε συνεργασία με το Υπουργείο
Εθνικής Άμυνας οι διαδικασίες για την συντήρηση της Γέφυρας ( Αμμοβολή, Βαφή,
Ράμπες, Προστασία Βάθρων κλπ).
Λόγω της ιδιαιτερότητας του θέματος, θα καταβληθεί προσπάθεια ώστε οι
εργασίες να γίνουν εντός του 2020.
Για το Νεώτερο Μνημείο- Κτίριο Επιβατών του ΣΣ Πυθίου
Ο ΟΣΕ δεσμεύτηκε για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας προμελέτης εντός του
έτους, και στη συνέχεια την υποβολή πλήρους φακέλλου στην Περιφέρεια
ΑΜΘ για ένταξη του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ όπου υπάρχουν
αδιάθετα κονδύλια.
Στο ίδιο έργο μπορούν να ενταχθούν και οι παρόμοιοι Σταθμοί Διδυμοτείχου
και Αλεξανδρούπολης.
Για την Βελτίωση Χάραξης και Ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Αλεξανδρούπολης-
Ορμενίου
Υπήρξε η ενημέρωση ότι συντάσσεται η σχετική αναγνωριστική μελέτη (από την
ΕΡΓΟΣΕ), η οποία εξετάζει και το ενδεχόμενο διπλασιασμού της γραμμής.
Από την πλευρά του Βουλευτή αλλά και των Στελεχών του ΟΣΕ εκφράστηκε η
άποψη ότι πρέπει να ζητηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ η παραμονή στο αρχικό σενάριο δηλ.
Βελτίωση και Ηλεκτροκίνηση της Υπάρχουσας μονής γραμμής και στη συνέχεια σε
δεύτερη φάση η πιθανή κατασκευή δεύτερης γραμμής. Αυτό για να αποφευχθούν οι
χρονικές καθυστερήσεις λόγω νέων απαλλοτριώσεων. (Για το θέμα θα επιδιωχθεί να
γίνει ειδική συνάντηση με την Διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ ).
Προαστιακός Σιδηρόδρομος Έβρου.
Εφ όσον ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση της Γραμμής, είναι εφικτή η
πραγματοποίηση δρομολογίων Προαστιακού αφού αυτά θα είναι ανταγωνιστικά σε
χρόνο καθώς και κατά πολύ οικονομικότερα του αυτοκινήτου.
Για να ξεπεραστεί το θέμα της βιωσιμότητας αυτά θα πρέπει να ενταχθούν στις
επιδοτούμενες από το Δημόσιο Άγονες Γραμμές.
Διεθνή Τουριστικά Σιηροδρομικά Δρομολόγια.
Συζητήθηκε η διερεύνηση της δυνατότητας ένταξης του
Τμήματος Πυθίου-Ορμενίου σε διεθνή Τουριστικά Δρομολόγια όπως αυτό που
προγραμματίζεται μεταξύ Μπακού και Βιέννης.
Προτείνεται δηλαδή η τροποποίηση του Τμήματος της Διαδρομής του Τουριστικού
Τραίνου από Κων/πολη-Μακρά Γέφυρα-
Ανδριανούπολη-Σβίλεγραδ σε: Μπακού -……..- Κων/πολη- Μακρά
Γέφυρα- Πύθιο- Ορμένιο- Σβίλεγραδ -……..-Βιέννη.
Για το θέμα απαιτείται ενημέρωση και συνέργεια και του Υπουργείου
Εξωτερικών.
Από το ποστάρισμα του Βασίλη Διαμαντάκη και μια ενδιαφέρουσα ατζέντα για τον σιδηρόδρομο στον Έβρο, που όμως είναι περισσότερο θέματα διαχείρισης από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών. Το γεγονός της πραγματοποίησης της είναι από μόνο του ένα θετικό γεγονός και μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί! Ήταν καρπός των συντονισμένων ενργειών του βουλευτή Έβρου της ΝΔ Αναστασίου Δημοσχάκη και του καταγόμενου από το Πύθιο στελέχους της ΓΑΙΑΟΣΕ Βασίλη Διαμαντάκη και μια σημαντική επανεκκίνηση ενός έργου που είχε βαλτώσει!
Σταύρος Παπαθανάκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου