Λίγο πριν συναντήσει το δήμαρχο Ορεστιάδας Βασίλη Μαυρίδη ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, είχε την ευκαιρία να μιλήσει με μέλη της διοίκησης της Β΄ΕΛΜΕ, που με τη μαχητική υποστήριξη του υπομνήματος τους για τα προβλήματα της εκπαίδευσης συνολικά και ειδικά στην περιοχή του Βόρειου Έβρου,"έφτιαξαν" τη διάθεση του! Πάγια η γραμμή του κόμματος ότι τα προβλήματα λύνονται με τους αγώνες και ο κλάδος των λειτουργών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχει μακρά παράδοση αγώνων και μάλιστα πολύμηνης διάρκειας, τους οποίους είχε στηρίξει και με τις δικές του δυνάμεις το ΚΚΕ, που παραδοσιακά διέθετε και διαθέτει σοβαρά πολιτικά ερείσματα στον εκπαιδευτικό κόσμο της χώρας.
Β΄ ΕΛΜΕ
ΕΒΡΟΥ Ν. Ορεστιάδα 16 - 06 - 2020
ΕΡΓAΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ Αρ. πρωτ.: 20
ΠΡΟΣ:
1.
κ.
Κουτσούμπα Δημήτριο
Γ.Γραμματέα Κ.Κ.Ε.
ΚΟΙΝ:
1.
Σχ. μονάδες
Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟ
2.
ΜΜΕ
ΘΕΜΑ: « Υπόμνημα
του Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ Έβρου »
Κύριε
Γενικέ Γραμματέα
Το Δ.Σ. της Β ΕΛΜΕ ΕΒΡΟΥ σας καταθέτει το
παρόν Υπόμνημα, που περιλαμβάνει επείγοντα προβλήματα των εκπαιδευτικών και της
εκπαίδευσης τα οποία έχουν συσσωρευτεί τα τελευταία χρόνια και έχουν επιφέρει
σοβαρές δυσλειτουργίες στην εκπαιδευτική διαδικασία της περιοχής μας αλλά και
συνολικά στον ελλαδικό χώρο. Η άμεση επίλυσή τους έχει καταλυτική σημασία για
τον κλάδο μας και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ομαλή λειτουργία των σχολικών
μονάδων.
Προβλήματα λειτουργίας σχολείων και
εκπαιδευτικών:
Α. ΓΕΝΙΚΑ
από το 2010 έως και σήμερα
εφαρμόζονται οι εξής μνημονιακές «απορρυθμίσεις»:
α) Σταμάτησαν οι μόνιμοι
διορισμοί εκπ/κών με αποτέλεσμα κάθε Σεπτέμβρη τα κενά στα σχολεία να είναι
χιλιάδες και 33.000 συνάδελφοί μας να βρίσκονται όλα αυτά τα χρόνια σε καθεστώς
εργασιακής ομηρίας.
β) Καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν χιλιάδες σχ. μονάδες, τμήματα και υποστηρικτικές
δομές.
γ) Αυξήθηκε
το διδακτικό μας ωράριο με συνέπεια την εμφάνιση μεγάλου αριθμού πλεονασμάτων σε αρκετές ειδικότητες.
δ) Ο αριθμός
των μαθητών ανά τμήμα εκτινάχθηκε στους 27 συν 10%. Υπενθυμίζουμε ότι πάγια θέση του εκπαιδευτικού
κινήματος είναι ότι: o αριθμός των
μαθητών στα τμήματα δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 20 για τα τμήματα των
Γυμνασίων και της γενικής παιδείας των Λυκείων, τους 15 στις κατευθύνσεις και
τους 10 για τα εργαστήρια.
ε) Καταργήθηκε η Π.Δ.Σ. και
ξεκινάει με καθυστέρηση κάθε σχ.
έτος η Ενισχυτική Διδασκαλία.
στ) Τροποποιήθηκαν πάμπολλες φορές τα ωρολόγια
προγράμματα όλων των τύπων των Σχολείων, μειώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας και καταργήθηκε ταυτόχρονα το 3ωρο των υπευθύνων εργαστηρίων. Με
την τελευταία μάλιστα τροποποίησή τους σε Γυμνάσια και ΓΕ.Λ., η Εκπ/ση γνώρισε
τη μεγαλύτερη «σφαγή» μαθημάτων και ολόκληρων κλάδων καθηγητών των τελευταίων
χρόνων. Μια «εκκαθάριση» που θυμίζει «μέρες Αρβανιτόπουλου», που οδήγησε
το 2013 σε μια νύκτα 2.500 καθηγητές σε διαθεσιμότητα αφού πρώτα κατάργησε τα
μαθήματά τους.
ζ) Μειώθηκαν τα τμήματα, οι ειδικότητες και
οι τομείς στην ΤΕΕ.
η) Αυστηροποιήθηκαν οι
προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων γενικής παιδείας, τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑ.Λ,
καθώς και των κατευθύνσεων και των Ο.Π. στα ΓΕΛ.
θ) Εφαρμόστηκε η εγκύκλιος για
τις ηλεκτρ. εγγραφές στα ΕΠΑ.Λ και στα ΓΕΛ με συνακόλουθη περαιτέρω μείωση τμημάτων γενικής παιδείας,
τομέων, ειδικοτήτων, τμημάτων κατευθύνσεων και Ο.Π.
ι) Εκδόθηκε εγκύκλιος για τον
ενδιάμεσο χαρακτηρισμό παρακολουθούντων των ΕΠΑ.Λ.
ια) Εκδόθηκαν εγκύκλιοι για τον
περιορισμό της
λειτουργίας των ξενόγλωσσων τμημάτων και τον περιορισμό της ελεύθερης επιλογής
2ης ξένης γλώσσας στους μαθητές.
ιβ) Άλλαξαν τα κριτήρια για τη
στελέχωση των
σχολείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ).
ιγ) Αυστηροποιήθηκαν τα
κριτήρια μείωσης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα που υπάρχουν
μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
ιδ) Συνεχώς αλλάζουν οι αναθέσεις μαθημάτων (Γ ανάθεση
και ανάθεση εκτός πλαισίου).
ιε) Ενοποιήθηκαν ειδικότητες και σε πολλές
περιπτώσεις με εντελώς αντιεπιστημονικό και οξύμωρο αποτέλεσμα!
ιστ) Καταργήθηκε η Δ΄ τάξη στα Εσπ. ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ.
ιζ) Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό
– συνταξιοδοτικό καθεστώς, έδωσαν τη χαριστική βολή με την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης.
ιη) Εξ αιτίας όλων των παραπάνω ελαχιστοποιήθηκε ο αριθμός των μεταθέσεων.
ιθ) «Πάγωσε» στο ξεκίνημά της η διαδικασία των μονίμων διορισμών και υποβαθμίστηκε ακόμα και η
δημόσια συζήτηση περί του θέματος.
κ) Προωθείται η «αυτονομία» της σχ. μονάδας ως προεόρτιο της
πλήρους ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Εκπ/σης.
κα) Ψηφίστηκε η απαράδεκτη ρύθμιση που προβλέπει βιντεοσκόπηση των
μαθημάτων στην τάξη και μετατρέπει την διδασκαλία από συλλογική δημιουργία και διαρκή
αγώνα για τη διαμόρφωση αληθινά ελεύθερων ανθρώπων και υπεύθυνων πολιτών, σε
εκπομπή reality και αρένα εντυπώσεων για το φιλοθεάμον κοινό!
κβ) Ψηφίστηκε προσφάτως το πολυνομοσχέδιο – έκτρωμα, το οποίο ενώ δεν
επιλύει κανένα από τα σημαντικά προβλήματα της Εκπ/σης, μας γυρίζει πολλές
δεκαετίες πίσω, διότι:
·
Επαναφέρει την τράπεζα
θεμάτων σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ και τη βάση του 10.
·
Αυξάνει τα εξεταζόμενα
μαθήματα σε Γυμνάσια και ΓΕΛ.
·
Επαναφέρει τον
χαρακτηρισμό της διαγωγής στα απολυτήρια.
·
Θεσπίζει την
αυτοαξιολόγηση του εκπ/κού έργου αλλά και την εξωτερική αξιολόγηση ενώ με Π.Δ.
θα νομοθετηθεί και η ατομική αξιολόγηση εκπ/κών.
·
Επαναφέρει το
εκδικητικό μέτρο της επιβολής ποινής σε όσους-ες αναπληρωτές-τριες δεν
αποδεχθούν διορισμό.
·
Ενισχύει τη
διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων με την αύξηση και ενίσχυση των προτύπων σε
βάρος των πειραματικών.
·
Μονιμοποιεί
την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» και τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων σε παρόντα
χρόνο και με ανοιχτά σχολεία.
Όλα τα παραπάνω αντιεκπαιδευτικά
μέτρα που έχουν ως κύριο στόχο την εξοικονόμηση πόρων, δημιούργησαν κι
εξακολουθούν να δημιουργούν «δεξαμενές» τεχνητών πλεονασμάτων σε εκπ/κό
προσωπικό. Στην πράξη όμως φαλκιδεύουν
τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και υπονομεύουν την εργασιακή ομαλότητα των
εκπ/κών, προωθώντας το μοντέλο του καθηγητή – δασκάλου, ο οποίος διδάσκει «απ’
όλα». Για να επανέλθει η ηρεμία στο Δημόσιο Σχολείο και η εργασιακή
ομαλότητα, θα πρέπει το Υπουργείο να καταργήσει όλες τις παραπάνω αντιεκπαιδευτικές
αλλαγές και να δρομολογήσει διαδικασίες για μια Παιδεία ουσιαστική, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες
μορφωτικές ανάγκες.
Β. ΕΙΔΙΚΑ
1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΣΧΟΛΕΙΩΝ
α) ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ
Λόγω μηδενικών σχεδόν μόνιμων διορισμών τα
τελευταία 10 χρόνια και χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων υπάρχουν οργανικά κενά σε πολλές
ειδικότητες. Τα σχολεία μας λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό με αναπληρωτές εκπ/κούς
οι οποίοι προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς με αποτέλεσμα να
χάνονται κάθε χρόνο χιλιάδες διδακτικές ώρες ακόμη και σε Πανελλαδικώς
εξεταζόμενα μαθήματα που είναι αδύνατον να αναπληρωθούν. Ταυτόχρονα οι ελαστικά
εργαζόμενοι συνάδελφοί μας ζουν σε ένα μόνιμο πλέον καθεστώς εργασιακής
περιπλάνησης, με τραγικές συνέπειες τόσο σε οικογενειακό όσο και σε οικονομικό
επίπεδο και συγχρόνως στερούνται βασικών εργασιακών δικαιωμάτων. Η κατάσταση
αυτή έχει άμεσες συνέπειες και στους μαθητές μας οι οποίοι αναγκάζονται να
αλλάζουν διαρκώς καθηγητές και να επηρεάζεται αρνητικά η μαθησιακή τους πορεία.
Ζητάμε:
·
Να συνεχιστούν οι μόνιμοι διορισμοί εκπ/κών
προκειμένου να καλυφθούν όλα τα κενά σε Γενική και Ειδική Αγωγή. Να καταργηθεί
ο ν. 4589/2019 και οι διορισμοί να γίνουν με βάση την προϋπηρεσία και τον χρόνο
κτήσης πτυχίου.
β) ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Ζητάμε
·
Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας (ωρομίσθιοι,
ΑΜΩ). Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας να προσλαμβάνονται με πλήρες διδακτικό ωράριο
και μόνο για την κάλυψη έκτακτων λειτουργικών κενών.
·
Την άμεση πρόσληψη ΟΛΩΝ των αναπληρωτών από
την 1η Σεπτεμβρίου σε μία φάση και με δεδομένα και εκ των προτέρων
δημοσιοποιημένα όλα τα εκπαιδευτικά κενά.
·
Πλήρη εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα.
·
12μηνη σύμβαση εργασίας και επιδόματα
στέγασης, σίτισης και μετακίνησης.
·
Να ανοίξουν οι πίνακες αναπληρωτών εκπ/κών
και να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία από το Μάιο 2018 έως και Ιούνιο 2020 και
να δοθεί η δυνατότητα στους συναδέλφους μας που για προσωπικούς λόγους δεν
αιτήθηκαν πρόσληψης την προηγούμενη χρονιά, να συμπεριληφθούν στους νέους
πίνακες.
γ)
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Εξ αιτίας των μεταβολών που επήλθαν στο
ωράριό μας το 2013, οι συνάδελφοί μας σε ένα μεγάλο ποσοστό τους καλούνται να
μετακινούνται καθημερινά σε 3, 4 ή και περισσότερες σχολικές μονάδες με κίνδυνο
την προσωπική τους ασφάλεια. Εκτός αυτού κάτι τέτοιο δημιουργεί τεράστια
προβλήματα στη σύνταξη ωρολογίων προγραμμάτων και λειτουργεί σε βάρος των
παιδαγωγικών και μαθησιακών αναγκών των παιδιών.
Ζητάμε
·
Την επαναφορά της μείωσης του ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων,
καθώς και την επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα.
·
Να αναγνωρίζεται ως εργασιακός χρόνος η
μετακίνηση σε άλλα σχολεία και να μειώνεται το ωράριο όσων διατίθενται ανάλογα
με τον αριθμό και την απόσταση των σχολείων.
·
Τη νομοθετική κατοχύρωση της υποχρέωσης της
Διοίκησης για έκδοση εντολών μετακίνησης για την κάλυψη των διατιθεμένων
συναδέλφων που μετακινούνται.
δ)
ΠΔΣ - ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Είναι πολύ σημαντική η λειτουργία της
Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.
Ζητάμε
·
Να επαναλειτουργήσει η Π.Δ.Σ
·
Η Π.Δ.Σ. και η Ενισχυτική Διδασκαλία να ξεκινάνε άμεσα, με
την έναρξη του διδακτικού έτους.
Οι μαθητές και οι γονείς διαμαρτύρονται για
τις συνεχείς ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ καθυστερήσεις της έναρξης λειτουργίας των θεσμών
αυτών, διότι έχουν διαπιστώσει τα επιτυχή αποτελέσματά τους, ιδιαιτέρως στον
ακριτικό νομό μας.
ε) Για
τις ειδικότητες των εκπ/κών που εμφανίζουν «πλεονάσματα» [ ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07,
ΠΕ11, ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ86 ]:
Ζητάμε
·
Να αρθούν οι περιορισμοί στη λειτουργία των ξενόγλωσσων
τμημάτων, να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα και να θεσμοθετηθεί η
διδασκαλία των ξένων γλωσσών κατά επίπεδα γνώσεων.
·
Να οργανωθεί η λειτουργία της
Π.Δ.Σ. στη Φυσική Αγωγή στα ΓΕΛ και στα ΕΠΑΛ. Στο νομό μας οι συνάδελφοι ΠΕ11 έχουν
προτείνει αναλυτικά τον τρόπο διεξαγωγής της και την ιδιαίτερη στόχευσή της.
·
Να στελεχώνεται η Ομάδα Φυσικής
Αγωγής, με
περισσότερους συν. ΠΕ11, διαφόρων εξειδικεύσεων.
·
Να κατοχυρωθεί συγκεκριμένος
αριθμός ωρών
σε εβδ. βάση, που να συνυπολογίζεται στο υποχρεωτικό ωράριο των εκπ/κών ΠΕ11,
με αντικείμενο την οργάνωση των σχολικών αγώνων.
·
Να κατοχυρωθεί ένα σύγχρονο,
ασφαλές και αποτελεσματικό πλαίσιο λειτουργίας των κολυμβητηρίων με την
αναγκαία και πλήρη στελέχωσή τους σε μόνιμη βάση. Δεν είναι δυνατόν να ξεκινάνε
οι υπηρεσιακές μεταβολές του Σεπτεμβρίου και να μην έχουν δημοσιοποιηθεί οι
διαδικασίες λειτουργίας των κολυμβητηρίων!
·
Οι συνάδελφοι ΠΕ11 στο νομό μας έχουν ανακοινώσει ένα πλαίσιο
λειτουργίας του μαθήματος της Φ.Α. (ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΘΕΣΕΙΣ
ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ! http://agonsysp.blogspot.com/2018/08/blog-post_88.html#more), το
οποίο μπορεί να υλοποιηθεί εφ’ όσον υπάρχουν διαθέσιμοι ΠΕ11.
·
Οι σύγχρονες κοινωνικές και
παιδαγωγικές συνθήκες επιβάλλουν την ύπαρξη και λειτουργία ομάδων εκπ/κών (κυρίως ΠΕ11 και πρώην ΠΕ15)
σε κάθε Σχολείο, με προβλεπόμενο εβδομαδιαίο ωράριο, για την φροντίδα της υγιεινής ζωής και της σωστής διατροφής όλων
των μαθητών.
·
Να θεωρηθούν εργαστηριακά
τα μαθήματα Τεχνολογίας – Πληροφορικής, ώστε να λειτουργούν με μειωμένο
αριθμό μαθητών.
·
Να κατοχυρωθεί συγκεκριμένος
αριθμός ωρών
σε εβδ. βάση, που να συνυπολογίζεται στο υποχρεωτικό ωράριο των εκπ/κών ΠΕ86,
με αντικείμενο την γραμματειακή στήριξη των λειτουργιών της σχ. μονάδας.
·
Να τροποποιηθούν άμεσα τα νέα
ωρολόγια προγράμματα σε Γυμνάσια και ΓΕΛ, που
εξοβελίζουν και καταργούν μαθήματα και ολόκληρους κλάδους εκπ/κών από το
Δημόσιο Σχολείο με απαράδεκτο, κυνικό κι αντιεπιστημονικό τρόπο. Είναι
απαράδεκτες οι ρυθμίσεις αυτές που δημιουργούν επιπλέον εκπ/κούς χωρίς
ωράριο, υπεραρίθμους, μονίμως περιπλανώμενους σε 4 και 5 σχολεία!
στ) Σ.Δ.Ε.
Τα Σχολεία Δεύτερης
Ευκαιρίας τα τελευταία χρόνια δέχονται τα αλλεπάλληλα χτυπήματα της αδιαφορίας,
της ελλιπούς χρηματοδότησης, της έλλειψης σχεδιασμού και ευαισθησίας
με την οποία θα έπρεπε να αντιμετωπίζονται αυτές οι ιδιαίτερες
εκπαιδευτικές δομές.
Η λειτουργία
των δομών τίθεται σε κίνδυνο λόγω της ανεπαρκούς χρηματοδότησής τους και διότι
το εκπαιδευτικό έργο που προσφέρεται σε αυτές είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον
χρόνο πρόσληψης και το είδος της σύμβασης των ωρομισθίων.
Ζητούμε την άμεση επίλυση των προβλημάτων
τους.
ζ)
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Ζητάμε να αρθούν οι περιορισμοί στην οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών και
Περιβαλλοντικών στα Σχολεία, με συνυπολογισμό των ωρών απασχόλησης σε αυτά, στο
εβδομαδιαίο ωράριο των εκπ/κών.
η) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ
Είναι
επιτακτική ανάγκη να έχουμε ως εκπ/κοί τη δυνατότητα επιμόρφωσης στο γνωστικό
μας αντικείμενο, αλλά και σε νέες διδακτικές μεθόδους που θα βοηθήσουν ώστε να
έχουμε καλύτερα εκπ/κά αποτελέσματα και να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες
μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας.
Ζητάμε
τη θέσπιση ετήσιας επιμόρφωσης πανεπιστημιακού επιπέδου (σε προαιρετική
κατεύθυνση), με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
θ)
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ
Ζητάμε
·
Κατάργηση της απόφασης 33120/ΓΔ4/28-2-2017
·
Αποζημίωση των εκδρομών σύμφωνα με το
ν.2685/99
·
Κάλυψη της μετακίνησης και διαμονής των εκπ/κών
- συνοδών από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τους μαθητές μας.
ι) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
– ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ζητάμε
·
Την άμεση, οριστική και πλήρη κατάργηση
όλου του νομοθετικού πλαισίου της «αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης» και της
ΑΔΙΠΔΔΕ.
ια) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ –
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
Ζητάμε
·
Ουσιαστικές
αυξήσεις στους μισθούς για να ζούμε αξιοπρεπώς.
·
Δημόσιο και
δωρεάν σύστημα υγείας – συνταξιοδότησης - πρόνοιας και κοινωνικής ασφάλισης.
Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων
2.
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
α)
Ζητάμε
·
Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπ/κών
(μεταθέσεις –αποσπάσεις, μετατάξεις κλπ.) να ολοκληρώνονται έως το τέλος
Ιουνίου.
·
Διαφάνεια σε όλες τις υπηρεσιακές
μεταβολές. Kάθε είδους υπηρεσιακή μεταβολή μονίμων και αναπληρωτών εκπ/κών να
αποφασίζεται στις συνεδριάσεις των υπηρεσιακών Συμβουλίων με συγκεκριμένα
κριτήρια και μοριοδότηση.
β) ΑΛΛΑΓΗ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ
Λόγω
γεωγραφικής ιδιομορφίας του ν. Έβρου θεωρούμε απαραίτητη τη δημιουργία 3
περιοχών μετάθεσης, ως εξής:
Α΄
ΕΒΡΟΥ: Δήμοι Αλεξανδρούπολης και Σουφλίου
Β΄
ΕΒΡΟΥ: Δήμοι Διδυμοτείχου και Ορεστιάδας
Γ΄
ΕΒΡΟΥ: Δήμος Σαμοθράκης
Ένας τέτοιος διαχωρισμός :
ι)
Θα διευκολύνει το έργο των
μόνιμων εκπ/κών που εργάζονται στα σχολεία του νομού, καθώς έχουμε αρκετές
περιπτώσεις συναδέλφων που διανύουν καθημερινά μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις
καλύπτοντας ανάγκες σχολείων τόσο στο βόρειο όσο και στο νότιο ταυτόχρονα τμήμα
του Έβρου.
ιι) Θα ξεκαθαρίσει σε ένα μεγάλο βαθμό το τοπίο για τους
αναπληρωτές εκπ/κούς. Υπάρχουν συνάδελφοι που μη γνωρίζοντας το πού μπορεί να
βρεθούν αποφεύγουν να δηλώσουν στην αίτηση πρόσληψής τους τον ν. Έβρου και
άλλους που αναγκάζονται μετά την τοποθέτησή τους σε παραίτηση.
γ)
ΑΝΑΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Ζητάμε
·
Να αναμοριοδοτηθούν στα επίπεδα προ της
υπουργικής απόφασης του 2018, όσες σχ. μονάδες της περιοχής του Β. Έβρου
υπέστησαν μείωση μορίων.
·
Να επανέλθει ο χαρακτηρισμός του «δυσπρόσιτου
σχολείου» σε όσες σχ. μονάδες της περιοχής του Β. Έβρου αποχαρακτηρίστηκαν με
την παραπάνω απόφαση.
δ) ΙΔΡΥΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ Β.
ΕΒΡΟ
Η
μεγάλη χιλιομετρική απόσταση της περιφερειακής Ενότητας Έβρου σε συνδυασμό με
τον μεγάλο αριθμό των σχολικών μονάδων της Β/θμιας Εκπ/σης (52), καθιστά κάτι
περισσότερο από απαραίτητη τη λειτουργία και 2ης Διεύθυνσης. Η
μετάβαση των εκπ/κών του βορείου Έβρου στην Αλεξανδρούπολη είναι εξαιρετικά
δύσκολη τόσο σε οικονομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο επικινδυνότητας λόγω του
κακού οδικού δικτύου ιδιαίτερα τη χειμερινή περίοδο. Οι δε αρμοδιότητες της
Διεύθυνσης έχουν κατά πολύ αυξηθεί με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσκολία
εξυπηρέτησης των εκατοντάδων εκπ/κών. Το αίτημά μας αυτό έχει κατατεθεί στο
αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας από το 2010.
3. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στα εργαστήρια των ΕΠΑ.Λ της περιοχής μας, ενώ
δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες διαδικασίες συντήρησης και ανανέωσης του
εξοπλισμού που είναι απαρχαιωμένος.
Ζητάμε
·
Να αυξηθούν οι
πιστώσεις για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.
4.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ζητάμε
·
Να προωθηθεί με
ταχύτατο τρόπο η διαδικασία των μονίμων διορισμών εκπ/κών στην Ειδική Αγωγή και
να επικαιροποιηθούν με βάση τις σύγχρονες ανάγκες και τα μορφωτικά δικαιώματα των
μαθητών, οι οργανικές θέσεις στα ΕΕΕΕΚ, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ, Τμήματα ένταξης (με αποφάσεις των οικείων
υπηρεσιακών Συμβουλίων).
·
Να δοθούν όλα τα κενά για
διορισμούς στην Ειδική Αγωγή.
5.
ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΝΕΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
α)
Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ορεστιάδας φιλοξενείται σε κτίριο του
ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Έβρου και δεν έχει δικό του κτίριο, ενώ και το Ειδικό Γυμνάσιο
Ορεστιάδας λειτουργεί στις εγκαταστάσεις του Σ.Δ.Ε. Ορ/δας.
Ζητάμε
·
την κατασκευή κατάλληλου κτιρίου στην
περιοχή του Βορείου Έβρου για να στεγάσει τα ειδικά σχολεία ΟΛΩΝ των βαθμίδων.
β)
Ζητάμε
·
την ολοκλήρωση της κτιριακής υποδομής του
Σ.Δ.Ε. Ορεστιάδας και τη στελέχωση του με μόνιμο προσωπικό.
γ)
Ζητάμε
·
την έκτακτη χρηματοδότηση για την συντήρηση
και αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων των ΕΠΑΛ Διδ/χου και Ορεστιάδας
·
την έκτακτη χρηματοδότηση για την συντήρηση
και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του κτιριακού συγκροτήματος των Γ/σίων και ΓΕΛ
Διδ/χου
·
την έκτακτη χρηματοδότηση για την συντήρηση
και αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων του Γ/σίου Λαβάρων
δ)
Εισηγούμαστε τη δημιουργία Μουσικού, Καλλιτεχνικού και
Αθλητικού Σχολείου στον Βόρειο Έβρο.
ε)
Έχουμε καταθέσει αναλυτική
πρόταση στο παρελθόν για την ίδρυση και
λειτουργία Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στις Καστανιές Έβρου.
στ)
Θεωρούμε απαραίτητη την πρόσληψη φυλάκων – συντηρητών κτιρίων
σε όλα τα σχολεία.
6.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Σχολικών Επιτροπών
Οι ιδιαίτερες ανάγκες για θέρμανση (έντονο
το πρόβλημα στα σχολεία μας λόγω κλιματολογικών συνθηκών) αλλά και για την λήψη υγειονομικών μέτρων κατά της πρόσφατης
πανδημίας του κορωναιού, απαιτούν άμεση
και ουσιαστική αύξηση της επιχορήγησης των σχολικών επιτροπών
για υποδομές (μόνωση, συντήρηση καυστήρων) και αναλώσιμα υλικά που απαιτούνται,
καθώς και για βελτίωση (επισκευή κ.λπ.) χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος
(κυλικεία, τουαλέτες, κ.ά.).
7.
ΚΙΝΗΤΡΑ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ
Ζητάμε να δοθούν κίνητρα παραμονής σε όσους εθελούσια, επιθυμούν να παραμείνουν στην περιοχή μας:
·
Αύξηση του επιδόματος παραμεθόριας
περιοχής,
·
Επίδομα θέρμανσης, σίτισης και ενοικίου
στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Η Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Γιαννάτου Κική Γεωργουσίδου
Μαρία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου