Δευτέρα 13 Μαρτίου 2023

Πόσα Κοινοτικά Πλαίσια θα πρέπει να κατασπαταλήσουν τα πιράνχας του κοινοτικού και δημόσιου ελληνικού χρήματος για να αποκτήσουμε έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο; Στο Επιχειρησιακό Πρόγρμμα της προγραμμματικής περιόδου 2014-2020 είχαν προβλεφθεί 5,2 δισ. ευρώ!-Γράφει ο οικονομολόγος Νίκος Τσολακίδης

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα:

Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη, ΕΣΠΑ 2014 -2020

Συνολικός προϋπολογισμός Δημόσιας Δαπάνης: 5.186.665.141 ευρώ.

Στόχοι:

- Προώθηση της ολοκλήρωσης μέρους των υποδομών του βασικού Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), οδικών και σιδηροδρομικών και περαιτέρω ανάπτυξη/ αναβάθμιση του αναλυτικού ΔΕΔ-Μ, με έμφαση στο οδικό και σιδηροδρομικό, αλλά και επιλεγμένες παρεμβάσεις λιμένων και αεροδρομίων.

- Προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών και εκσυγχρονισμός του συστήματος μεταφορών (σιδηροδρομικές συνδέσεις με τα λιμάνια του βασικού ΔΕΔ-Μ και τα εμπορευματικά κέντρα, οδικές συνδέσεις διευρωπαϊκών λιμανιών και αεροδρομίων της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας).

- Βελτίωση της ασφάλειας των μεταφορών (οδική ασφάλεια, ασφάλεια ναυσιπλοΐας και λιμενικών εγκαταστάσεων, ασφάλεια αεροναυτιλίας).

- Ανάπτυξη και επέκταση των βιώσιμων και οικολογικών αστικών μεταφορών (αστικών μέσων σταθερής τροχιάς και λοιπών καθαρών επιφανειακών μέσων.

5,2 δις ευρώ μόνο σε μία προγραμματική περίοδο. Έχουν προηγηθεί 4 προγραμματικές περίοδοι ΚΠΣ και ΕΣΠΑ και ακολουθεί βέβαια η επόμενη 2021- 2027.

 

 

Τομεακό πρόγραμμα "Μεταφορές" 2021-27, ΕΣΠΑ 2021-2027 Προϋπολογισμός: 2,2 δις ευρώ. Στόχοι: Εκσυγχρονισμός, βελτίωση, επέκταση και ασφάλεια δικτύων υποδομών, μέσων μεταφοράς , συνδεσιμότητας νησιών, αναβάθμισης κεντρικών και προαστιακών σιδηροδρόμων, ασφάλεια θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών, οδικών αξόνων , αναβάθμιση αστικών μεταφορών.

 

 

 

 

 

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου