Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025

Η σύγ­χρο­νη Οικου­με­νι­κή Κί­νη­ση γεν­νή­θη­κε μέ­σα από την ανά­γκη οι Χρι­στι­α­νι­κές Εκ­κλη­σί­ες και Ομο­λο­γί­ες πρώ­τον να ξε­πε­ρά­σουν τις δι­α­φω­νί­ες, τις εχθρό­τη­τες και τις πα­ρε­ξη­γή­σεις που κου­βα­λού­σαν από το πα­ρελ­θόν,

...


δεύ­τε­ρον να δι­α­κο­νή­σουν τον άν­θρω­πο στις συν­θή­κες της ση­με­ρι­νής ζω­ής και τρί­τον να δώ­σουν από κοι­νού μία ομο­λο­γία Χρι­στι­α­νι­κής πί­στε­ως στην σύγ­χρο­νη κοι­νω­νία. Κι­νη­τή­ρι­ος βέ­βαια μο­χλός πί­ε­σης και ενέρ­γει­ας πί­σω από τις δι­α­δι­κα­σί­ες αυτές είναι η αγά­πη του Θεού για τη σω­τη­ρία πά­ντων των αν­θρώ­πων και ο αγώ­νας της Εκ­κλη­σί­ας για τη δι­α­τή­ρη­ση της ενό­τη­τας, ακο­λου­θώ­ντας την προ­τρο­πή του Κυ­ρίου «ἵνα πά­ντες ἓν ὦσι, καθὼς σύ, πά­τερ, ἐν ἐμοὶ κἀγὼ ἐν σοί, ἵνα καὶ αὐτοὶ ἐν ἡμῖν ἓν ὦσιν, ἵνα ὁ κό­σμος πι­στεύσῃ ὅτι σύ με ἀπέ­στει­λας».

Η πα­ρού­σα ερ­γα­σία λοι­πόν επι­χει­ρεί να δι­ε­ρευ­νή­σει ζη­τή­μα­τα, όπως είναι τα εξής: Ποια είναι η συ­νο­δι­κή λει­τουρ­γία της Ορ­θο­δό­ξου Εκ­κλη­σί­ας στον 20ο αιώ­να; Ποι­ος είναι ο ρό­λος και η αξία των Πα­νορ­θο­δό­ξων Προ­συ­νο­δι­κών Δι­α­σκέ­ψε­ων; Ποια είναι η ση­μα­σία της μαρ­τυ­ρί­ας της Αγί­ας και Με­γά­λης Συ­νό­δου σή­με­ρα; Πώς οφεί­λει η Ορ­θό­δο­ξη Εκ­κλη­σία να συ­νο­μι­λεί και να συ­νερ­γά­ζε­ται με τις έτε­ρες χρι­στι­α­νι­κές Εκ­κλη­σί­ες και Ομο­λο­γί­ες; Ποια είναι η εκ­κλη­σι­ο­λο­γι­κή δυ­να­μι­κή της ευχα­ρι­στι­α­κής κοι­νω­νί­ας; Ποι­ες είναι οι θε­ο­λο­γι­κές προ­ϋ­πο­θέ­σεις για την πε­ρι­χώ­ρη­ση των Εκ­κλη­σι­ών; Ποια είναι η προ­ο­πτι­κή της εκ­κλη­σι­α­στι­κής αρ­χής της οικο­νο­μί­ας και του δι­α­λό­γου για την ζωή στο πλαί­σιο του Οικου­με­νι­κού δι­α­λό­γου;



Ο π. Αυγου­στί­νος Μπα­ϊ­ρα­χτά­ρης γεν­νή­θη­κε στη Θεσ­σα­λο­νί­κη. Σπού­δα­σε θε­ο­λο­γία στα πα­νε­πι­στή­μια Θεσ­σα­λο­νί­κης, Φρι­βούρ­γου και Γε­νεύ­ης. Το 2009 ανα­γο­ρεύ­θη­κε δι­δά­κτο­ρας του Τμή­μα­τος Θε­ο­λο­γί­ας του Α.Π.Θ. Είναι Ανα­πλη­ρω­τής Κα­θη­γη­τής στην Π.Α.Ε.Α. Κρή­της με γνω­στι­κό αντι­κεί­με­νο «Ορ­θό­δο­ξη θε­ο­λο­γία και Οικου­με­νι­κός Δι­ά­λο­γος».

Στις κυ­ρι­ό­τε­ρες δη­μο­σι­εύ­σεις του πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται οι μο­νο­γρα­φί­ες:

1. Ο Εγκα­τα­λε­λειμ­μέ­νος Ιη­σούς και η Πνευ­μα­τι­κό­τη­τα των Φο­κο­λά­ρι, Θεσ­σα­λο­νί­κη 2021

2. Θε­ο­λο­γία και Θρη­σκευ­τι­κός Πλου­ρα­λι­σμός σε ένα σύγ­χρο­νο κό­σμο, Θεσ­σα­λο­νί­κη 2014

3. Η επι­δί­ω­ξη της συ­νύ­παρ­ξης: Οικου­μέ­νη – Οικο­λο­γία – Οικο­νο­μία. Κοι­νω­νι­κή ειρή­νη, οικο­νο­μι­κή δι­και­ο­σύ­νη και πε­ρι­βαλ­λο­ντο­λο­γι­κή βι­ω­σι­μό­τη­τα ως ανα­γκαί­ες συν­θή­κες για τη δι­α­τή­ρη­ση της ζω­ής, Θεσ­σα­λο­νί­κη 2014

4. Βά­πτι­σμα και Οικου­με­νι­κός Δι­ά­λο­γος – Μια Ορ­θό­δο­ξη προ­σέγ­γι­ση, Θεσ­σα­λο­νί­κη 2010

5. Λό­γος πε­ρί Χρι­στού. Η θε­ο­λο­γι­κή και φι­λο­σο­φι­κή δι­δα­σκα­λία του αγίου Ιω­άν­νη Δα­μα­σκη­νού κα­τά των αρ­νη­τών της θε­ό­τη­τας και κα­τά των αρ­νη­τών της αν­θρω­πό­τη­τας του Έν­σαρ­κου Λό­γου, Θεσ­σα­λο­νί­κη 2010

6. Le dialogue théologique officiel entre l’ Έglise Orthodoxe et Catholique Romaine dans les perspectives oecuméniques et le problème de l’Uniatisme, Thessalonique 2010



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου