Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025

Η υπερσυγκέντρωση φορολογικών αντικειμένων σε μεγάλες κεντρικοποιημένες υπηρεσίες θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών και επαγγελματιών, οι οποίοι σε ορισμένες περιπτώσεις θα αναγκάζονται να μετακινηθούν από νομό σε νομό, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των αιτημάτων και να αυξάνεται η ταλαιπωρία.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ Δ.Ο.Υ. Ν. ΕΒΡΟΥ
ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ 2
Τ.Κ. 681 31 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
email: doyevrou@gmail.com







ΠΡΟΤΥΠΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

H εκπεφρασμένη βούληση της Διοίκησης της ΑΑΔΕ να προωθήσει και στην
υπόλοιπη Επικράτεια εντός του 2025, το οργανωτικό μοντέλο των
κεντρικοποιημένων δομών, που εφαρμόζεται ήδη στα μεγάλα αστικά κέντρα (Αττική-
Θεσσαλονίκη), αφορά άμεσα και την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου, με την
αναδιάρθρωση των υφιστάμενων δομών, ακόμη και ενδεχόμενη κατάργησή τους. Σε
πρώτη φάση, φαίνεται ότι σημείο αναφοράς για τις προωθούμενες αλλαγές θα
αποτελέσουν οι γεωγραφικές Περιφέρειες όπου, σχηματικά, στον έναν νομό θα
υπάρχει το ένα αντικείμενο, πχ. Εισόδημα (με αρμοδιότητα για όλη την Περιφέρεια),
στον άλλο νομό θα συγκεντρωθεί το άλλο αντικείμενο, π.χ. δικαστικό, έλεγχος κοκ.
Η πρακτική αυτή που εφαρμόζεται ήδη στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη με
κεντρικές φορολογικές υπηρεσίες ανά αντικείμενο (ΕΛΚΕ, ΚΕΒΕΙΣ, ΚΕΦΟΔΕ,
ΚΕΦΟΚ), έχει οδηγήσει, όχι σε αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως η
Διοίκηση ευαγγελίζεται αλλά σε ταλαιπωρία και απουσία εξυπηρέτησης των πολιτών
και επαγγελματιών. Άλλωστε, τα συσσωρευμένα χιλιάδες εκκρεμή ηλεκτρονικά
αιτήματα στις εν λόγω κεντρικές υπηρεσίες της Αττικής μεταφέρθηκαν για
διεκπεραίωση στις Δ.Ο.Υ. της επαρχίας με τεχνικές αποσπάσεις υπαλλήλων που
υπηρετούν σε αυτές.
Μια αντίστοιχη υλοποίηση του μοντέλου των κεντρικοποιήσεων στην επαρχία
θα έχει αναπόφευκτα επιζήμιες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις στο Νομό μας.
Ειδικότερα:
 Η υποβάθμιση ή ενδεχόμενη κατάργηση των υφιστάμενων Δ.Ο.Υ., οδηγεί σε
υποβάθμιση των παρεχόμενων φορολογικών – οικονομικών υπηρεσιών,
μειώνοντας την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα της φορολογικής
διοίκησης και αναχαιτίζοντας τον ρυθμό ανάπτυξης της οικονομικής
δραστηριότητας θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο συμφέρον.
 Προκύπτει δυσκολία πρόσβασης/επικοινωνίας με τις «κεντρικοποιημένες»
υπηρεσίες, αύξηση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων και επιβάρυνση
των φορολογούμενων και επαγγελματιών. Η αποτυχία της «κεντρικοποίησης»
έχει καταγγελθεί επανειλημμένα από επαγγελματίες του χώρου (λογιστές,
φοροτεχνικούς, δικηγόρους, συμβολαιογράφους).
 Η υπερσυγκέντρωση φορολογικών αντικειμένων σε μεγάλες κεντρικοποιημένες
υπηρεσίες θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών
και επαγγελματιών, οι οποίοι σε ορισμένες περιπτώσεις θα αναγκάζονται να
μετακινηθούν από νομό σε νομό, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται
καθυστερήσεις στη διεκπεραίωση των αιτημάτων και να αυξάνεται η
ταλαιπωρία.

 Η πολυπλοκότητα των φορολογικών ζητημάτων, στη συναλλαγή (ΦΠΑ,
Εισόδημα, Μητρώο), στον έλεγχο και στο δικαστικό τμήμα καθιστά δύσκολη την
παραμετροποίηση και την πλήρη ψηφιοποίηση των διαδικασιών με αποτέλεσμα
την αδυναμία διεκπεραίωσης των φορολογικών υποθέσεων αποκλειστικά με
ψηφιακά μέσα. Το γεγονός αυτό σε συνάρτηση με τον ψηφιακό αναλφαβητισμό
ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και ηλικιωμένων πολιτών, δυσχεραίνουν την
ποιότητα των παρεχόμενων φορολογικών υπηρεσιών.
 Με την κεντρικοποίηση καταργείται η διοικητική και χωροταξική διαίρεση της
χώρας. Ο κάθε νομός θα πάψει να έχει μία ενιαία φορολογική υπηρεσία που θα
εξυπηρετεί όλες τις φορολογίες, καθώς σύμφωνα με τη διοίκηση, οι Δ.Ο.Υ. είναι
«παρωχημένο» μοντέλο. Τουναντίον, οι Δ.Ο.Υ. είναι μοντέλο δοκιμασμένο, που
ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα και στο διοικητικό και γεωγραφικό
ανάγλυφο της χώρας (νησιωτικότητα, ορεινότητα, παραμεθόριες περιοχές).
 Η ενδεχόμενη κατάργηση των περιφερειακών ΔΟΥ, αντιτίθεται τόσο στο
αποκεντρωτικό σύστημα, σύμφωνα με το οποίο επιτάσσεται να οργανώνεται η
διοίκηση του κράτους κατά τα οριζόμενα στο Σύνταγμα, όσο και στον επίσης
συνταγματικό κανόνα διαμόρφωσης της διοικητικής διαίρεσης της χώρας με
βάση τις γεωοικονομικές, κοινωνικές και συγκοινωνιακές συνθήκες,
λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των ορεινών και νησιωτικών
περιοχών και δη φροντίζοντας για την ανάπτυξή τους (αρ. 101 του Συντάγματος).
Τα ανωτέρω είναι εξαιρετικά κρίσιμα σε μια περιοχή με ιδιαίτερη γεωπολιτική
σημασία και έντονο δημογραφικό πρόβλημα.
Η ενδεχόμενη κατάργηση των περιφερειακών ΔΟΥ χάριν μείωσης μισθολογικού
κόστους με την εξοικονόμηση προσωπικού και την ελαχιστοποίηση των οργανικών
θέσεων, δεν θα λύσει τα υφιστάμενα προβλήματα, αλλά θα μεταβάλει επί το χείρον
την ποιότητα των υπηρεσιών της φορολογικής διοίκησης προς τους πολίτες με
αρνητικές συνέπειες και στην τοπική οικονομία.
Εν κατακλείδι, η διοίκηση της ΑΑΔΕ οφείλει να αφουγκραστεί την τοπική
κοινωνία και να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, επικεντρωμένη στην επίλυση των
δυσλειτουργιών και των τυχόν υπαρχόντων προβλημάτων, με την ενίσχυση, πλήρη
στελέχωση και βελτίωση των υπαρχόντων υπηρεσιών και όχι με την κατάργηση ή
υποβάθμισή τους.

Ενόψει όλων των ανωτέρω, ζητούμε:

Να υποστηρίξετε με κάθε δυνατό τρόπο τη διατήρηση των περιφερειακών
φορολογικών υπηρεσιών μας (Δ.Ο.Υ.) με την υπάρχουσα δομή – όχι με
κεντρικοποιήσεις και υποβάθμιση των υπηρεσιών μας, αλλά με την ενίσχυσή τους
με προσωπικό και μέσων για τη βελτίωση των παρεχόμενων από αυτές
υπηρεσιών προς τους πολίτες και τη διοίκηση
Να εκδώσετε ψήφισμα, πιέζοντας για περαιτέρω ενέργειες σε κεντρικό επίπεδο
προς αυτή την κατεύθυνση.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΖΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΤΣΟΥΡΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου